I ONLY BREATH BECAUSE I CAN

torsdagen innebar buss till gävle för att se en djupochsvårfjortår-teater. dostojevski och hej rolf lassgård. kom hem lite sent och kanske packade jag.
fredagen begav sig hotta slem-emma och najsa kajsa till sundsvall och idas vägbeskrivnining ägde sönder eniros. buss (fast inte TREAN!), seriös matlagning, partysugrör, filmtittning, lekparksgungor och nån som hette nåt med pan pizza? skön bäddsoffa och häftig bärbar dator.
lördagen var lika med shopping, julklappsletning, barbapappaaffärer, fika, brist på pengar, biotittande (vi var ensamma i hela salongen) och kanske var farväl faleknberg lite för mycket för mitt psyke just då. hej jag såg mig själv i filmen? och jag blev en pessimistisk insikt rikare. sen potatismos och främmande och dricklek som resulterade i för mycket ramlande och vinglande och isåkning och onda rumpor och snurrgunga. somnade i världens skönaste säng igen.
söndagen blev hemåkande i 6 timmar och bussömn, läsande, mackätande och mina vänner ida och emma är söta när de sover faktiskt. sen hem till ett iskallare edsbyn och reklamutdelning med stelfrusna händer och stelfrusna brevlådor i två timmar. bullätande och tedrickande och filmtittning på kvällen och oroligheter gjorde att jag somnade alldeles alldeles för sent. eller tidigt om man nu så vill.
idag skola, king fuck you, matlagning, försökt att plugga men det lönar sig inte och fika hos moster och nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. hur ska man tolka det om man gör ett depressions-test och får 42 om 21-35 är minor to moderate depression, 36-53 är moderate to severe depression och 54+ är severe depression? hahaha, jag är nog bara lite ur gängorna. puss på er!

Kommentarer
Postat av: josefin

jag gjorde ett Är du i riskzonen för deprission-test på expressen och fick reda på att jag är deprimerad och behöver söka läkarvården. Det är bra att expressen talar om saker man inte hade nån aning om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback