Övningsköra

ännu en helg till som tagit slut och jag är full av saknad och rispuffar och ändå är jag så tom. knäppisch. även om det tar emot att säga så är det ändå lite skönt att vara hemma. hemma i 120cm-sängen och välkända ansikten.
gick upp 04.45 i fredags efter 3 timmars sömn & åkte till sthlm. julhandlade, sprang på kusin, råkade köpa saker till mig själv och sen åkte jag till miriams skola och mötte henne och simon. tror vi träffade josse&sofia en snabbis? vetinte. på kvällen hade vi iallafall filmkväll hos simon med ben&jerrys och cola light. kanske somnade vid tre kanske?
lördags var vi och fikade med sandra och dessi och sen träffade vi alex&sofia och lekte fjortispopare på platten med folköl och hela köret. vi har åtminstone inte tejpat arselt. sen åkte vi ut till dessi och det var pra 60-talsmusik och glasögon och lite dans och incest. sen åkte vi till mosebacke men hittade inte vart vi skulle men jag kan skryta lite med att jag åtminstone varit inne på en östermalmsfest! trots att vi inte var av det vackra folket. fast tur att vi skrev "AS" med fimpen i deras trappuppgång. sen kom vi hem vid fyra och sov tre pers i simons säng och det var trångt och pra.
sen idag sov vi länge och sen grey's anatomy och rostmackor och 7up och sen åkte jag till tåget och åkte hem.mörkt och trist och sådär, men 4 veckor kvar till julafton och jag orkar nog.
det läskiga är att jag inte vet om jag orkar januarifebruarimarsapril. skulle vara bra om någon kunde hjälpa mig att skrämma mörkret lite då och då fast jag tror inte det finns någon frivillig. men what so ever.

och sen snodde jag en liten lista från
anna som jag bara måste göra. fast byter ut "dagens" emot "helgens" eftersom jag har haft så jävla tråkigt idag.

helgens outfit: vita cons, blå cm, vitt ribblinne, blå/röd/beige skjorta.
helgens låt: slagsmålsklubben - övningsköra (the miriam&simon orgelektro version)
helgens citat: vi sitter bakom en jävla jordhög på mosebacke och kissar!!!
helgens bästa: männskor. eller NEJ! helt klart meddelandet på mc donalds "kom ensam. kom ihåg att coca cola-receptet är hemligt"
helgens godis: vetepuffar från eldorado.
helgens köp: julklappar+tröjor.
helgens ord: "popare" kanske?
helgens vill ha: egen lägenhet.
helgensfrågor: varför knakar mina fötter så mycket?
helgens känsla: lite tomhet och tja...inte så mycket känsla faktiskt.
helgens doft: j'adore
helgens SUCK: springa uppför i rulltrappan vid östermalmstorg. som gick nedåt.
helgens yeehaw: vandra planlöst på gator med bra människor.
helgens textcitat: fan vet jag?
helgens sjukdom: INGEN!
helgens lycka: allt?

Kommentarer
Postat av: josefin

"ännu en helg till som tagit slut och jag är full av saknad och rispuffar och ändå är jag så tom."

ska du säga något om att vara bra på att skriva?
jag fullkomligt älskar den meningen, kajo.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback