rebel rebel, you've torn your dress

japp. jag bestämde mig nyss när jag var ute och halkade i borgenbackarna att jag antagligen bojkottar simningen på idrotten i år. okej, mina chanser att få bra betyg i idrott finns inte, men jag tycker inte det är värt förödmjukelsen att sitta där på badkarskanten iförd bikini. sen har jag lite svårt med det där att hoppa ner i en simbassäng och simma fram&tillbaka&fram&tillbaka&fram&tillbaka. sorry, men jag fick mer än nog av det förra vintern. jag står hellre nere i spegelsalen och fuldansar till kaiser chiefs "oh my god".

och transsexualitetinlägget som jag lovade. orka egentligen, men here goes; jag såg nån dokumentär om transsexuella barn i fredags och det fick mig att tänka lite. en pojke där hade långt hår, bar klänning, lekte enbart med sin syster och betedde sig, enligt alla, väldigt tjejigt. så då såg de (föräldrarna) som enda utväg att kalla sin son "henne" och byta hans namn till ett flicknamn. men egentligen. jag ser inget konstigt i att vara transsexuell, men man måste väl kunna bete sig som den motsatta normen utan att för den sakens skull vara ett annat kön? jag måste ju kunna bete mig typiskt "manligt" utan att för den sakens skull vara man? eller? sen förstår jag om man känner sig som att man har helt fel kön, men är vi inte alla människor i slutänden? en kille kan leka med barbiedockor, hata krig, älska att baka och städa och enbart umgås med tjejer och ÄNDÅ vara kille, även om samhället har bestämt vad som är kvinnonormen och vad som är mansnormen. och det är fan så mycket bättre än att man beter sig utefter den s.k mansnormen, eftersom den brukar te sig i stil med att man leker våldsamma lekar, skiter i skolarbete och hushållsarbete och är allmänt bufflig. för vad får man ut av det? egentligen? fast en sak måste alla vi kvinnor, tjejer, fruntimmer, damer, kärringar och brudar bli lite bättre på, och det är att ta plats. du får ta precis hur jävla mycket plats du vill och det är din förbannade rätt, så ta den rätten och gör något bra av den.
nu är jag helt slut och ska slänga mig på sängen och titta på life of david gale. kram på människorna, ni är fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback