who said we can't make all of them understand?

jag skulle nog egentligen kunna snacka om det här med någon som är emot homoadoption av bibliska skäl, men ja. ventilation så att säga. för härom dagen hörde jag någon säga, när det diskuterades homoadoption , "men gud har ju faktiskt sagt att man&kvinna är skapta för varandra, och två män eller två kvinnor kan ju inte skaffa barn med varandra, så då är det inte meningen att de ska vara tillsammans!" okej. 1,2,3,4 ANDAS!...isåfall: 1. sen när blev sex och barnagörande ett mått på kärlek? kan ni ha sex med varandra, och utifrån det avla ungar, då är det meningen att ni ska vara tillsammans, oder was? och 2. isåfall måste du/ni även ställa er negativt till att ett heterosexuellt par adopterar, om de gör det p.g.a infertilitet. låt säga att en man och en kvinna inte kan skaffa barn, av något random skäl, då är det väl inte meningen att de ska ha barn heller? ett homosexuellt par kan ju omöjligt skaffa barn med varandra rent fysiskt (jag kan inte uttrycka mig, men ni fattar), men vad är det då för skillnad på det homo- och det heterosexuella paret, egentligen? och det näst värsta som finns är att höra "alltså, jag gillar ju homosexuella egentligen! jag har inget emot dom alls! fast jag vill ju inte att de ska få gifta sig eller adoptera eller sådär. men jag har ju ABSOLUT ingenting emot dem! nejnej!" hej rasism!!!
för att inte tala om det ack så skrattretande "mjo, de får väl vara gay om de vill. bara de inte raggar på mig, för det är så jääävla äckligt!" :D :D :D folk använder fan den fortfarande. men den värsta är nog ändå "men tänk på det stackars barnet då! det kommer ju bli mobbat i skolan och sådär!" förlåt men det är så jävla ÄCKLIGT. ni förutsätter liksom att barnet ska bli mobbat, som om det vore helt okej, precis som det ska vara? nä, lyssna bara på underbara ola salos sång i Father of a son så fattar ni.

"and you’re totally fogged in your head,
if you were serious right now when you said :
'That it’s because they will be bullied in school!',
cause that means you let the bullies set the rules .
/.../
and you can claim that there’s opinion against me
but I’ll still win over you, sir
'cause if you fight Love, you’re always a loser ."

Kommentarer
Postat av: josefin

tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback