And there's no Jesus here to explain

Äntligen får vi fira att Jesus dog och uppstod genom att käka ägg och tigga godis utklädda till läskiga tanter. Och tack snälla Jesus för påsklovet.
Jag gillar faktiskt honom, Jesus. Han har nog allt en skön snubbe. Jag tror inte på att han var Guds son, jag tror inte att han utförde mirakel och jag tror inte att han gjorde sin himmelsfärd, men han var la fin på det sättet att han var kompis med alla. Även om du var hora, kriminell eller knarkare (iofs. kanske det inte fanns knarkare i Galileen där kring 30-talet? Vad vet jag.), så ville Jesus vara polare med dig.
Otroligt intressant är ju dock den där med att han hade ett förhållande+unge med Maria Magdalena, vilket jag tror är helt och hållet sant. Nej, jag kan inte bevisa det, och inte du heller. Men jag tror det. Dock borde den ätten vara utdöd för bra länge sen.

Och så var det ju hypokondrikern som trodde han var sjuk och led av hypokondri.

Nu kommer bror hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback