You were handsome, you were pretty, Queen of New York City

En god jul, true my words! Klart det inte är samma grej som när man var liten kis, men det är ju ingenting nu för tiden. Jag har blivit godhjärtad och vuxen och tycker att det är mycket roligare att ge än att få. Ett steg i rätt riktning, jao! Efter 3½h sömn blev det frukost hos farmor, det var lungan. Hon spelade "Fairytale of New York" när jag klev innanför dörren. Halvsov mest och pimplade kaffe. Sen fick jag rota igenom hennes LP-samling och med mig hem fick jag en med George Baker Selection och "At San Quentin" med Johnny Cash. Äg. En timme chill i sängen med Sophie Zelmani i stereon och sen upp till mormor. Vi åt mer än man bör, checkade Kalle, garvade, tjattrade, allt sån't. Under den rätt barnförbjudna rimjulklapps-utdelningen uppstod problem, åh familjen.


Åsa: Ha! Kolla, Ulla rodnar hon!

Mormor: Hoho! Ja, om Ulla rodnar får då jag gå härifrån!


Mormor och morfar försöker lista ut vem ett visst paket tillhör. Jag har skrivit "To mah hoe, from ya biatch!" och vrålar "DET ÄR TILL STINA, GE PAKETET TILL HENNE!". Mormor försöker uttala och utbrister med japansk brytning "mahoe", medan vi måste förklara för övriga släkten att Stina är min hora och jag hennes bitch. Allt medan morfar kastar paketet åt sidan och muttrar att det är skrivet på "utrikiska".


Jag fick cash, choklad, Kalle och chokladfabriken (anar jag ett samband?), väska, sjal, "Den långa vägen tillbaka" av Luke Rhinehart, té, body butter, presentkort, julgranskulor, halsband, klänning, halsduk, duschcreme, yaddi yaddi, etc. Bra jul, fan. Nu ska jag sy på min nyårsklänning, den blir så NICE! Och god jul tillbaks till alla typ 20 pers som skickat god jul-sms, även om de kanske inte läser här. Men inga telefonpengar. Skitsamma. PuzZzZz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback