Every good thing that you find is always running away

Jag längtar bort.
I lördags var det tåg till Uppsala där jag träffade Simon&Miriam. Tog bussen till Björklinge och gick hem till Malin, sjungandes på barnsånger, Carola och Nanne Grönwall. Hemma hos Sötbögmalin var det fina människor, gott vin, bra musik och bästa schlagervinnarna. Framåt natten var vi tvugna att åka hem igen, men det var mysigt på den dyra tågresan och sen fyllemat med några Södertäljebor som pratade om sexiga baskrar. Söndagen spenderades i säng med sömn, med té framför tv:n och i sjukgymnastrummet. Twista till Beatles och rulla på pilatesbollar. På måndag fikade vi med tjejerna i Miriams klass och sen var det mest bara åka hem. Hatar hejdå mest av allt och det är lika värdelöst att komma hem till tjugo minus och ogjorda läxor.
Idag har jag känt mig allmänt låg och ofräsch men jag blev övertygad om att välja sam-sam och tur var väl det. Måste bara fundilura vilka kurser jag ska välja också. Blir väl Massmedias makt, Körkort och Praktiskt bistånd i år och Engelska C och Jorden och klimatet i trean. Kanske. Vet inte.

Och jag vet att det är bra att utvecklingen går framåt, men när ens föräldrar skaffar msn, då har det tamejfasiken gått för långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback