Bland Bovar å Banditer

Hemma likt en soldat som drog ut i krig i 5 dagar och kom hem. Slog oss ned under ett bra träd, jag och en 5-6 fina fina brudar till och bildade Camp Festif. De två första kvällarna, som inte var festival, var lätt bästa. Driva runt och sitta i olika camp (och också: bonda!). Vrickade dock foten på onsdag natt och i sjukhustältet nästa morgon var foten en ballong, nästan. Men however. Mycket kundvagnsåkning, mycket sjuka citat (Yrrol, Sune, Torsk på Tallin) mycket skratt, mycket vingel och vår bandare som började gå saktare och saktare. Och matpengar som fick gå till dryck och kärleken till Mr. Meat. Och "JAG ÄLSKAR FESTIVAL!" varje natt trots att det 10 timmar senare byttes mot "Hatar festivaler, jag vill bara hem"

På torsdagen såg jag Damien Rice och det var ju rätt häftigt bara det. Ringde upp Miriam under The blower's daughter för att kunna dela det. Melody Club var Melody Club. Salem Al Fakir var ju pepp, såklart och på natten övervägde vi att köa två timmar till TTA, men camp-häng istället. Kanske tidig kväll, minns inte.

På fredag blev det som det jämt blir. (-Ska vi se dem eller? De börjar om en kvart. -Ja. Fast egentligen, orka. Dricka lite kanske och gå om två timmar?) Såg iallafall större delen av SMK och Sahara. Lite The Horrors och Alice Cooper med någon random tjej men Marit var ju ändå bäst, inte otippat.

Lördagen inleddes med lite Snook men var där för sent och bara orkade inte. Såg halva The Plan för att kunna köa (NEARD!) till Kristian och hamnade längst fram i mitten med typ femtusen popare. Men vilken spelning. Slog allt. Kastade sig ut i publiken, gjorde en DiLeva och slängde ut frukt (fick en clementin, den var god) och bara jävligt bra låtar. Glömmer INTE i första taget. Blåmärke av kravallstaket har jag inte fått sen Knetarna i Karlstad förrförra sommaren, och det är bra betyg om nåt. Sen var lite lite Timbuktu (BANGADE THE ARK!) och sen vaken till tidig morgon.

Mamma var grejen och hämtade oss idag och älska McD och när jag kom hem började jag nästan gråta när jag kände duschvattnet mot min skitiga, äckliga hud. Så härligt så härligt så härligt, första duschen på fem dagar. Men ska man vara festival så ska man och det innebär inte stormkök, dusch, fint tält och snygghet. Sa den bittre.

Men Charlotte var utan tvekan man of the hour / party people of the year / kvinnan hela dagen och citat-spruta som bara attan. Måste credda lite, även om jag vet att interna citat som för de interna är skiiiiiiitroliga är, typ, det drygaste som finns.

"Luktar äpple. Och också: fläder."
"Jag har saknat dig så himla mycket det var så himla LÄNGE sen, nu går vi och BONDAR, och jag har fått TILL DET och KNULLA SYSTEMET!"
"-Charlotte det spricker upp! -VA!?"
"Åkei åkei, scha gumman scha! Troppan i helgen? Åkei! Högkonjunktur för Sverige, det går bra nu kompis, det går bra nu!"
"Inte okej!"
"-Charlotte, skulle du kunna tänka dig att operera bort dina hornhinnor? -Men va? Nej? Då ser man ju inget"
"California white. Och också: Charlottes"
"Hej partypeople! Jag:
-bondar
-är full
-och också bondar."

Tack fina campet. Bilder på bilddagboken...någon gång. Den här veckan blir Gävle, umgänge, Sundsvall gatufest, kanske Woxstock och hur i fasen ska jag orka Arvika om 8 dagar!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback