Kom ge mig kyss, kom ge mig krig bara nåt så nerven vrids

Vi ditchade datakunskapen för en fika och det var milt sagt mycket trevligare. Och jag förstår inte varför datakunskap heter datakunskap när det egentligen är datorkunskap? (Data = representerar information som kan uttolkas pom den sätts in i rätt kontext. Dator = Maskin som kan bearbeta information.) En dator kan alltså behandla data och ICKE vice versa. Tänk Percy Nilegård där. ICKE!

Jag och gök åkte till Bollnäs och fixade pass, köpte snus och hämtade biljetter. Sen köpte jag frimärken för en smärre förmögenhet och skickade mitt brev till Zack och sen betalade jag min Tradera-auktion, 'cause guess what!? Jag har köpt ett Backpacker 3 och lyckan och barndoms-flashbacksen är totala! Och cdon-beställningen väntade i brevlådan vilket aldrig slår fel.
Var och firade mormor sedan och Stina och jag drog igenom älskade släkthändelser. Som när jag råkade kasta ett drag i mormors kind när jag skulle visa att jag kunde fiska. Eller när min moster blev skjuten i armen med ett luftgevär. Eller när bror fick halva fingret bortskuret av en cykel. Eller när moster blev tvingad att sitta i en garderob som farbror skjutsade med mopeden. Släkten Lindh/Jonsso/Söder über alles ♥

Och i förrgår hände läskigaste ever. Låg som vanligt i sängen och såg Scrubs och vred och knäckte lite med ryggen. Plötsligt klickar något till i axeln och jag känner hur något liksom trycker emot lungan. När jag sedan ska sova börjar det bli svårt att andas och jag ligger och vrider mig i plågor och kippar efter luft och på nåt vänster lär jag väl ha somnat till slut, i tron om att jag ska dö. Fast det gjorde jag ju inte.

Jag: Emma, vi begår kollektivt självmord efter samhällen va?
Emma.S: Mm. Men vi fikar först va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback