Makalösa Mark

" En vän frågade vad jag lärt mig, nu när jag är mitt i livet.
  Ja...inte är det mycket.
  Jag läste i en tidning att om man träffar en fotfetischist så skall man bära vita tubstrumpor, för det tycker de är väldigt eggande.
  Men det är ju inte mycket att komma med som livsvisdom.

Men det finns en sak jag tror på: Nåd.
  Visa nåd och du skall möta nåd.
  När jag var liten var det ingen som förstod att jag var närsynt.
  Vi bodde i ett radhusområde, och alla husen var så likadana och jag hittade aldrig hem.
  Jag tog mig in i trädgårdarna och tryckte näsan mot fönsterrutan, och om någon då skrek av fasa visste jag att här bodde jag inte. Åtminstone hoppades jag att det inte var här jag bodde.
Och det är väl detta åren lärt mig:
  Om jag ser någon som trycker ansiktet mot min fönsterruta
- andas djupt och försök att vara barmhärtig.
  Det behöver inte vara ett monster.
  Det kanske bara är en som är mycket mycket vilsen. "


(den som fattar ordvitsen i rubriken är bäst)


Kommentarer
Postat av: jjj

i get it! i get it! i get it!

2007-03-22 @ 11:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback