The Golden age of Grotesque

Dagens fucking insändare i Aftonbladet:

"Inget fel att sälja sex frivilligt"
Så länge det finns män som vill köpa
sex så kommer det att finnas kvinnor
som säljer det. Det är när män ger sig
in i verksamheten som det blir problem
för kvinnor. När en hallick skall ha
beskyddspengar och "förmedlings-
avgifter". När hallicken tar ifrån kvinnan
sin rätt till sin egen kropp och säljer
henne vare sig hon vill eller inte. När
män försöker uppfylla behovet genom
att importera flickor till sexslavar. Jag
ser inget fel med att sälja eller köpa sex,
så länge det är frivilligt"


TACK! Äntligen en likasinnad. För jag fattar inte dealen med att sex blir "smutsigt" så fort någon får betalt för det. Du kan hyra någon som tar hand om och uppfostrar dina barn, du kan hyra någon som masserar dig, du kan hyra någon som städar ditt hus, du kan hyra någon som sköter din ekonomi,  du kan hyra någon som lagar din mat och någon som kör dig var du vill. Små behov som måste tillgodoses. MEN du får inte köpa sex. Jag är emot allt vad trafficking heter, det kan nog t.o.m vara det äckligaste som finns, men vem har sagt att horan mår sämre än barnflickan? Jag skulle själv aldrig kunna ställa upp på något av det, någonsin, p.g.a [anledning], men jag förstår inte varför det ska vara sån jävla häxjakt på de människor som vill sälja/köpa helt frivilligt?

Eller så är jag väl bara en av de där som helt plötsligt ska tycka tvärt om vad alla andra gör. Det blir lättast så för alla parter, så slipper man engagera sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback