Arc-de-Triomphe et La Salpêtrière

Känns utan tvivel som om jag inte kommer att somna på ett tag. Det är så tyst här så det finns inte, känns som om snön ljudisolerat hela huset. Ljusstake har jag fått i fönstret så jag antar att det är jul på riktigt nu. Sitter och försöker få motivation till novellsamlingenmen det går segt, trögt, kärvt. Lite svårt att få inspiration här också, antar jag, de hade nog varit bättre om jag bott i typ Moskva eller Kapstaden (ah, det känns bra att skylla allt på någon annan, faktiskt). Vad är Jane Svensson för slags människa egentligen? Och ska jag låta allt gå åt helvete för Nicklas? Och varför är Karl på väg bort? Ja, jag menar det, det är just det jag försöker ta reda på. Och jag vill åka bort. Jag ska banne mig till Tallinn innan gymnasiet är slut, så är det bara. Allt för att kunna stå där mitt i skiten och säga "finns det möjlighet att åka trådbuss?" eller "Edaaa? EDAAAA?". Jag tackade nej till en gratismånad i Tyskland, mitt pucko, men talet är färdigt om man ska gå över och se något positivt.

Bor du i Edsbyn med omnejd, befinn dig i arenan på Voxgym nån gång mellan 17 - 22.30 på lördag. Drick lite kaffe, kom in och skänk en tjugo eller lyssna på lite musik. Det gör gott för dig och några till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback