När en gammal sång får en helt ny text

image83


Alltså ah, jag vet att man ska hata kent. Egentligen. Man ska tycka att de är fjantiga, pretentiösa självmordsmusiker. Och jag är en av de som hycklar och gör narr och ÄNDÅ sitter på ett liggerunderlag utanför Annexet i 5,5 timme i smällkalla november. Men ändå killar, ni har ju varit hela mina ungdomsår för tusan. Vinternoll2 och jag är tolv och allmänt konstig. 10 minuter (för mig själv) och jag är 14 år och popare. 747 och jag är 15, har ilsket rött hår och är vilse på Oslos gator med min vapendragare. Jocke Berg kan vara den mest pretentiösa människa som lever i Sverige och jag ÄLSKAR honom för det, för det fulaste som finns idag är att vara pretto, alla hatar prettos, man SKA hata prettos! Därför älskar jag alla som är det, bara därför. Nu ska jag dra på mig mysbyxor och gå ner till Bäckstigen och dricka té eller nåt.

Och Jocke har blivit jävligt gubbsnygg måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jocke har alltid varit sådär snygg. Och gubbe är han väl inte riktigt än? eller? snälla säg att han inte är det? :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback