No, I won't lay on your grave yard

Men hur pass naiv är jag, egentligen? Kommer livet bli annorlunda om jag flyttar härifrån? Kommer livet i mig bli det, kommer jag bli en uppdaterad version av mig själv? Kommer alla problem lösa sig? Kommer jag sluta tröttna på mig själv? Kommer levernet kunna närma sig den där kombinationen av "perfekt" som alla pratar om? Nä. Jag kommer inte förändra mig efter omgivningarna och leva i symbios med dem. Jag är ingen jävla kameleont. Ledan, tristessen och förvirringen är inte lättare att leva med här än vad den är på Times Square i NY. Tror jag. "Större saker väntar mig...", vad pratar jag om? Herregud, det är väl helt upp till mig. Jag har alltid varit expert på att distansera mig ifrån syndabocks-stämpeln. Tänka att allting ordnar sig av sig självt i slutänden, att det finns någon som vakar över mig som ser till att jag inte blir en av dem. Det är ju jag som ska ändra på mig, trampa upp min egen stig i det förbannade ogräset. Jag ska inte ta en nylagd, fortfarande stekhet motorväg raka spåret till helvetet. Trampa, sparka, springa, riva, slita. Ett paradoxalt invärtes hederssjälvmord.

I know you thought you won
But we knew we were right and you were wrong
Dreaming of something far away from home
Cause you have seen the world from postcards on the wall in your room

Always something missing and searching is killing me
I'm always chasing shadows so don't you ever count on me

Kommentarer
Postat av: josefin

hey babe.

det är lite rough times för tillfället men man är faktiskt en kameleont. man anpassar sig. man förändras och förändrar. det är så. talar av erfarenhet.

allt löser sig inte när man flyttar. men man får en chans att börja om. det är jobbigt att flytta, det går inte att förneka, men det är ändå så. det är inte människor som vet allting om en. det är nya människor, som tar nya intryck av dig. och det är upp till en själv att bestämma sig för vem man är och vem man vill vara.

pöss du.

2007-11-05 @ 21:09:20
Postat av: Anna

Det kanske handlar om en lång rad tillfällighter och en stor del tur, men jag tror faktiskt att det är så enkelt att det hjälper otroligt mycket att bara byta stad. Eller att flytta till en stad ö ht...

(Det går över, det går över, det går aldrig över)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback