Som hemma, fast annorlunda

Ich bin jetzt zu Hause, DAS IST DOCH UNGLAUBLICH! Så skönt fast ändå lite saknad. Fast jag kommer ju tillbaka, helt klart. Inte till den lilla hotellbyn nära polska gränsen, men till den tyska centrala pulsen med kinarestauranger, irländska pubar, bombade kyrkor och massvis med H&M. Rosa elefanter, 80-talsmusik, roligt folk, walesare, Angels, grosse bier, shop 'til drop, förortsbankomater, KNOLLA DIN MAMMA, piskor och handklovar, scheissegross Zimmer, utsmyg, gråtskratt, 2 kg choklad, väskövervikt och också egen övervikt och jag orkar inte komma på mer för jag måste skriva en dikt med förkortningar. Kanske får jag en ny dator snart, fastän jag msn:ar över sms för det mesta nu för tiden.

"Det var väl kul att se Tyskland....det var som hemma...fast annorlunda!"

Kommentarer
Postat av: Anna

Berlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback