Under en filt i Madrid ligger en flicka på glid

image78

Självstudiedag kan ju ÄTA mig. Lägg ner. Istället drog jag och cousin och shoppade the iron (järnet). Jag köpte nya byxor för första gången på säkert 1½ år så nu är jag tvungen att slänga ett par av de elva par jeans jag inte använder, fasen också. En av mina finaste vänner har det jobbigt nu, skitjobbigt faktiskt och jag tänker så mycket på henne (och alla andra vänner som mår dåligt, hela tiden). Jag blir glad när jag får höra att det finns människor som kan göra henne lycklig på det sättet som jag inte kan. Baby, min baby.

Och ni som läser här, kan ni inte bara göra mig en tjänst om ni ändå är här och tipsa mig på en bra skiva? Jag är fortfarande lyrisk och head over heels eftersom jag kan ladda ner musik. Men självklart kommer inte en sate att kommentera någon bra skiva i kommentarfältet så det kommer se ut som att inte en enda läser den här bloggen. Jättetrist. Man börjar ju fundera på vad man ska ta sig till. Jag har, för att snöa in på det ämnet, nästan slutat läsa bloggar helt nu. Bara vissa som känns värda att ådstakomma ett besök. Jättetrist. Det är ju nästan så att man börjar fundera på vad man ska ta sig till.
As they took his soul
they stole his pride
As he faced the sun
he cast no shadow


Nog nu, har inte tid. Plugga lite matte kanske? Ah, för det är ju så JÄVLA skojsigt. Tror jag ska följa familjens första akdemiker i spåren och hoppa på en femårig matematik-inriktad linje det första jag gör efter gymnasiet. Eller också....kanske.......inte!

Kommentarer
Postat av: Anna

Efter att ha sett den där bilden satt jag under hela tiden jag läste inlägget och tänkte: "Woooow, jag flyger" Men, bra skivor:
Junior Boys - So this is goodbye?
Allt med TTA
Allt med Andrew Bird
Allt med Kanye West (framförallt liveskivan Late Orchestration)
Bright Eyes - I'm wide awake It's morning
Ja återkommer med mer, my darling.

Postat av: Anonym

Down in albion - babyshambles

2007-09-19 @ 20:08:31
Postat av: josefin

jag tycker du ska lyssna på sophie zelmani men vet inte om du håller med och sånt. regina spektor med.

2007-09-20 @ 14:31:15
Postat av: Anna

Och VAR tog mina skivtips vägen som jag skrev i den där kommentaren? vavavava?
Men iallafall, skriver igen:
Junior Boys - So this is Goodbye
Kanye West - Live Orchastration
Bright Eyes - I'm wide awake It's morning
Allt med Mogwai
Allt med Boards of Canada
The Libertines - The Libertines
Allt med TTA (och då menar jag verkligen allt, även EP's. Deras instrumentala skiva, Escaping our Ambitions, är helt fenomenal)

2007-09-21 @ 09:53:54
URL: http://raouwr.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tycker du ska lyssna på mig
//CHARLOTTE

2007-09-21 @ 20:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback