Take your problems to the United Nations, tell old Kofi 'bout the situation

Har spenderat dagen (har varit vaken typ 4 timmar, men jaja) framför "Bowling for Columbine" samt "Elephant" så jag har åter igen fundilurat mer på det där fenomenet med att ta ett gevär och skjuta ner sina klass"kompisar". Och USA. Och vapeninnehavare. Och i princip ändrat min uppfattning om det där vargskjutandet. Visst blir det lite corny när Michael Moore (More?) tar som exempel att den där 6-åriga killen sköt en tjej i sin klass för att hans morsa satt på en 3-timmars bussresa på väg till sitt jobb och därför inte hade någon koll på honom, men det är faktiskt på den nivån man måste ta det när vissa människor är så jäkla ovilliga att se saker från olika vinklar. Och visst är det lätt för Matt Stone att säga att man ska strunta i skolan om man inte orkar med eftersom man alltid klarar sig ändå. Jag förstår honom på ett sätt, men när man skapat en av världens mest framgångsrika (och damnit, en av de roligaste for sure!) TV-serier, så är det nog väldigt lätt att yttra sig så, även om han skulle vara en perfekt förebild. "What you are now, you won't be forever" var dock grymt bra sagt, TACK! Och biten med Marilyn Manson äger typ hela filmen, he's the man.


Och när de visar bilder från övervakningskamerorna när killarna springer in i Columbines matsal  och börjar skjuta elever och lärare så är det fortfarande de killarna jag känner mest för. Stackars jävlar! Hur desperat är man inte om man på allvar skjuter ihjäl människor som ska bilda en och vara en slags sammanslutning. Hur uppfuckat har det då inte blivit, och vad är det egentligen som har gått så väldigt snett? Mm, bra fråga.


Igår ringde moster a.k.a Skogstammefan och bjöd mig på årets första grillning, så jag hängde där och drack vin och tittade på Sveriges kanske pinsammaste film, Vingar av glas. Sen kom Jossan, Anna och Michelle hit och botade min ensamhet, det var riktigt nice! Sen somnade jag fem och det tyckte jag var bra för dygnsrytmen. Snart kommer Gök hem från London och har förhoppningsvis med sig någonting till mig. Känns precis som jag är fem igen och ska ha en present för att jag varit så duktig när föräldrarna varit borta. Hoppas det är typ ett ölglas som det står typ "You'll never walk alone" på. Inser ni hur kul det skulle vara?

Och våren, den våren! Ingen är gladare än jag över att vintern är slut, möjligtvis alla uteliggare.


Kommentarer
Postat av: michelle

Behöver jag ha ångest för att jag inte pluggat något i helgen eller? (läs:har du pluggat eller?!) Jag har sovit sedan klockan halv sex tills nu, jag är alltså inte helt okej någonstans, haha. Men det jag egentligen skulle fråga var om du tänker komma till skolan och göra religion fast att hon inte är där eller tänker du ta låång sovmorgon? PUSS OCH KRAM

Postat av: Anna

Fnissar lite förtjust vid tanken på ölglaset och tänker även spontant: CHARLOTTE!

2008-04-08 @ 22:11:20
URL: http://raouwr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback