I've waited hours for this...

Åh, vilken liten helg jag haft! Har inte åkt bort på flera veckor så det var SKÖÖÖNT! Helgens största ångestmoment tog fart när jag sätter mig på pendeln på fredag kväll och inser att min mobil inte ligger i min jackficka. Och inte i väskan. Och inte i den andra väskan. Och inte på golvet eller sätet. Den är alltså...*baramparam*..BORTA! Kommer halvt panikslagen till Centralen och lyckas hitta en telefonautomat och efter ett bra tag var jag iallafall framme i Söwföw och vi tittade film med lite peeps och det där.

Scrubstittande och taggande hela lördagen. Vi försökte lugna nerverna och dansade lite, freakade lite och sådär. Jag och Miriam mötte upp Jenny och Mathias och fikade och sen åkte vi bort till Hovet. Såg världens kanske sämsta förband (65 days of static) och sedan var det lite väntan och sedan följde 195 minuter The Cure. Och att säga att det var en besvikelse är väl en sjujäkla överdrift, men ja...jag vet inte. De spelade inte så många major hits och de spelade väldigt många låtar som var väldigt lika. Men de körde tre omgångar extranummer och Robert sjöng grymt bra även om mellansnacken bara var sludder. Höjdpunkterna var väl nya låten "Freakshow", introt till "A Forest", när hela halva Hovet dansade till "Close to me" och "Why can't I be you" som kom efter varandra, att de spelade "One hundred years" och "Wrong number" (fick höra linen "I had the best-laid plans this side of America, started out in church and finished with Angelica. Red and blue soul with a snow-white smile. Can you dig it?"). Största besvikelserna var att de inte spelade "Plain song" och "Disintegration". Så grymt gärna jag hade velat höra dem, men de körde knappt några känslosamma låtar, det var bra mycket gitarrmangel där i mitten. Men ta det för vad det är och sådär, det är antagligen första och sista gången i mitt liv jag ser dem. När man sitter där och bara....jag är 50-60 meter ifrån The Cure? Och man liksom bara....OKAAAAJ? Vi kunde inte dra på efterfesten eftersom jag inte är 18 [insätt diverse fula ord av olika kaliber] men ja.

Imorse vaknade jag uttorkad och dann men kaffe och mannagrynsgröt och åh, mina två kumpaner. Sedan åkte jag till Upplands väsby och där åkte tåget ifrån mig. Frågade killen som körde om det var okej att jag sprang runt efter att han nekat att jag skulle få springa över spåret. Och när jag kommer upp kör han ifrån mig. Kul, inte glad på UL efter det, nä. Tar mig till bror som hämtat min telefon (T-A-C-K!). Lekte lite med Photobooth i hans nya Macbook (kul när det går bra för folk). Och sen åkte jag ut till IKEA och träffade människor jag inte sett på länge och det var kul och sedan kärleksmoment och bilåkning och prat och sov och nu är jag hemma och ska gå och lägga mig. HEJ!

image106

Är det inte lite coolt att en 48-årig, lite lönnfet alkisgubbe med trasselhår och läppstift kan vara så kick-ass?

Kommentarer
Postat av: HENK

Var 65daysofstatic verkligen dåliga live? :'o

2008-02-18 @ 01:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback