Hög tid för bögtid

Än en gång börjar jag förundras över hur människor tänker egentligen. Människor som orkar lägga energi på att motarbeta homosexuella, hur orkar ni? Var vill ni komma? Jag förstår om man genom insändare och shit försöker ändra folks åsikter, men en sexualitet är inte en åsikt, so too bad for you! Ännu en insändare i Ljusnan imorse av någon homofob. Dock klär han ju in det väldigt förfinade och luddiga ord vilket så alltid är positivt om man har än icke politiskt korrekt åsikt, BRA DÄR!
"Den heterosexuella samlevnaden utgör en naturlig bas för mänsklighetens fortplantning och överlevnad."
Klart jag inte kan sätta emot det, homosexuella kan inte rent biologiskt skaffa barn (om man nu inte tänker på insemination eller adoption som även många heterosexuella par tar till, men det är ju en helt annan diskussion). Men är det alltså så att man inte gifter sig av kärlek och för att man älskar varandra? Svara mig någon som vet, för det har åtminstone jag alltid trott. Trodde inte att det viktigaste med giftermålet är att man ska kunna knulla och avla barn. Har kanske missuppfattat det helt. Och också:
"Den som inte förstår skillnaden mellan att å ena sidan leva som äkta makar av två skilda kön som kompletterar varandra och å andra sidan en samlevnad mellan två individer av samma kön, saknar uppenbarligen förmåga att begripa finessen med att vi faktiskt är skapade som kvinnor och män".
Alltså okej, jag hinner inte ens börja...Gud, om du nu finns, visst skriver du inte under på det här? Visst gör du inte? Vad jag vet var det någon som sa att all kärlek är bra kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback