I wanna really, really, really wanna zigazig-ha!

Hur illa är det om man börja grina av att lyssna på en Spice Girls-låt? Är det ens illa? Eller borde jag bara gå och lägga mig? Jag vet att nostalgi är bland det fulaste och sorgligaste som finns (inte sorgligt på det här boho-sättet, utan mer...patatetiskt). Men shit alltså, vad kan slå Spice Girls? Egentligen? De som påriktigt införde 90-talets tuggummipop, som lärde tjejer mellan fem och 15 vad girlpower var för något och som sålde idolbilder för så extremt mycket pengar att jag inte kan tänka på det. Jag menar, kolla på bilden! Kolla kläderna, skorna, håren, bakgrunden! Det är helt fullkomligt groteskt och helt underbart! Jag laddade nyss ner deras Greatest hits och jag blir faktiskt lite förvånad när jag känner igen precis varenda låt. Jag minns när jag, Frida, Erica och Emma spelade in en egen video i Emmas vardagsrum till "Spice up your life!". Och jag minns när jag fick "Geri med kaststjärnan"-kortet. Eller när jag såg "Spice world" på bio. Vilka tider. Vore jag en rik själ skulle jag verkligen inte banga att se dem i London i januari. Biljetter finns för runt tusenlappen på Blocket. Kan man inte få önska om sina julklappar?

image96

Kommentarer
Postat av: michelle

jag har just suttit och lyssnat på dem jag med..
och tänkt att jag skulle vilja se dem, hahah! Inget slår ju spice girls, faktiskt

2008-01-05 @ 20:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback