Like an atom bomb about to oh, oh, oh, oh, oh, EXPLODE!

Lyssnar på låten som kanske blir årets soundtrack. Om jag dör så ska den vara på min begravning, glöm inte det. Funderar på att göra en riktig årsredovisning men vet inte jag orkar riktigt.


Jag har umgåtts med vänner i Stockholm. Jag har vistats i lägenheten på Gärdet i Bollnäs. Jag hamnade i en bra klass och började tvåan. Jag har besökt Västerås, Sundsvall, Gävle, Sandviken, Björklinge, Falun, Timrå. Jag har varit på Arvikafestivalen med bra band, lera, absinth-erbjudanden och förvirrandet att vakna upp i ett trashat tält när folk går på en klockan sju på morgonen. Jag har umgåtts med vänner i Uppsala. Jag har varit i Paris och hoppat under Eiffeltornet och druckit vin. Jag var försummad. Jag har rökt vattenpipa på en brygga. Jag har druckit vin i solnedgången på en tårta i Hammarby sjöstad. Jag har jobbat på Edsbyverken och Bollnäsfestivalen. Jag har fyllt 17. Jag låg på ett hopptorn en konstig höstkväll och tittade på himlen. Jag har firat midsommaren i Söderhamn. Jag var på Peace&Love-festivalen med oförglömliga citat, foten som blev vrickad för två månader framöver, bra band och sommarhärligheter. Jag köpte en skrivmaskin. Jag plankade tåg. Jag gjorde bort mig. Jag upptäckte bättre musik. Jag såg Amy Diamond på Skansen. Jag blev kär i och drack öl i Berlin. Jag såg Knet. Jag blev skribent för UM. Jag blev långhårig. Jag hade tyskor boende hos mig. Jag var eftertraktad. Jag var i Sydafrika och det ändrade mig till det bättre (?) och jag glömmer det aldrig. Jag bodde hos en tysk. Jag slutade med reklamen. Jag var på finfest. Jag sommarjobbade. Jag började töja örat. Jag kom nästan på vad jag ville bli. Jag åkte i en okänd bil mitt i sommarnatten. Jag började sluta bry mig. Jag badade, skrattade, grät, sjöng, drack, skrek, pratade, tänkte, skrev, älskade, hatade, föraktade, kände och betraktade.


Okej, nästan årsredovisning blev det. Inte allt, men mycket. Alla bilder från året finns på bilddagboken, orkar inte lägga upp här och spelar ingen roll gör det heller. Det gamla året skreks ut på en balkong i Ropsten där temat var "Coola människor kring Andy Warhol". Vi sa att det här året ska göras till det bästa någonsin, och försöka duger ju. Försöka är väl det enda man kan göra. Jag tror på det här året, helt och fullt faktiskt. Ja!


 

Tonight I'm gonna have myself a real good time
I feel alive and the world, I'll turn it inside out, yeah
And floating around in ecstasy
So don't stop me now, don't stop me
'cause I'm having a good time, having a good time!


I'm a shooting star leaping through the sky
like a tiger defying the laws of gravity
I'm a racing car passing by like Lady Godiva
I'm gonna go, Go, GO
There's no stopping me!


I'm burnin' through the sky, yeah
Two hundred degrees
that's why they call me Mister Fahrenheit
I'm trav'ling at the speed of light
I wanna make a supersonic man out of you!


Kommentarer
Postat av: Anna

2008 kommer äga så jävla mycket. VI kommer äga så jävla mycket.

(Och allsången var förra året, haha)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback