In the morning, where does all the pain go?

Jag har permanentat håret. Jag ser ut som en fucking pudel. Om något inte är okej så är det här inte okej. Efter i morgon har jag gått upp kvart över fem i tre dagar för att ägna mig åt något så simpelt som körlektioner. Make Up Store hade utförsäljning i Gävle idag, damnit, men jag fick ändå träffa bröds. Och jag tog första doppet med andra fina vänner tidigare. Och jag fick höra "Carry on up the morning" live kväll. Okej, via telefon, men whatever, Hultsfred har faktiskt aldrig lockat mig, men det lät riktigt nice. Och ändå drar man sig mot Borlänge stad om 1,5 vecka, likt förbannat. För fjärde året i rad nu, och det här gången blir det faktiskt renodlat festande måndag - söndag. Herregud, min födelsedag som äger rum tre dagar innan måse ju firas propert. Och vem vet, kanske sista gången. Helt ärligt, vid 18 är man för gammal för festival, nästa år ska jag ju ta studenten och då är jag säkert inte barnslig nog att vakna upp på en camping som stinker av spya, California White och svett. Kommer inte orka leva på hårdbröd, mjukost och langos i flera dagar. Kommer inte kunna leva med tanken på att inte duscha ett endaste dugg på en hel vecka. Kommer inte känna friheten att kunna hångla med allt som rör sig, omfamna hela världen och vakna upp i H-E-L-T fel tält. Inte se ett litet band här, bonda med den där, dricka det här och göra det där. Så mogen kommer jag säkert bli.

Fyfan vad sorgligt, egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback