Men gu´va jobbit ASSÅ

Jag har gjort slut med barnvagnen när det kommer till att dela ut reklamen. Numera går jag omkring med 30 kilo på axlarna istället. Har man sedan axlar som knäcker och hoppar ur led titt som tätt kan ni ju tänka er hur kul det ser ut! Västerås-släkten har varit här i helgen så det har blivit mycket ätar-häng hos farmor. Har även jobbat 12 timmar, träffat folk lite här och lite där och läst. Förkylningen ska vara över på tisdag har jag bestämt, då måste jag vara fit for fight. Det som räddade mig ur förkylningen var boken jag lånade på biblioteket i fredags, har velat läsa den aslänge. Den är otroligt smart och väldigt läskig. En sådan där bok som vi skulle kunna sitta i timtal med T-bear och diskutera på samhällen. Duck City heter den, skriven av Lena Andersson. Please now to read the blurb:

"Duck City är belägrat av fetma. Regeringen bekämpar "den vita valen"
med hjälp av ständiga kontroller och stränga bantningskliniker.
Men suget efter fett, socker och salt är lönsamt, och magnaten
John von Andersson djupfriterar ostört vidare i skydd av sin vänskap
med Duck Citys president. Lena Anderssons bok Duck City är en plats
som är på bristningsgränsen både fysiskt och psykiskt, en stad som är
både obehagligt bekant och bedrägligt främmande."

image128

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback