Sjung om studentens fattiga dar!

Idag hände bästa grejen! Förutom två prov jag inte tränat till och lite mer shit-stuff så utfylldes min flytta-hemifrån-collection. Jag har samlat på mig en massa grejer sedan jag var typ...elva? Nu har jag en jättestor kista och typ fyra stora flyttlådor med koppar, två brödrostar, durkslag, rivjärn, köksredskap, telefoner (varav en röd, äkta Kobra, älskling) och en massa annat, samt en skinnsoffa, en fåtölj och en stol. Men idag utökades det som sagt, med....en espressomaskin! Jag FICK den, fattar ni!? En egen, inte en såndär som man måste mala själv och hålla på utan en real! Tack Edmarks för er utförsäljning, nu har jag en hemma och en...inte hemma!

Det här fenomenet studentmössa är bortom mitt förstånd. Jag har whinat som FAN över det för alla jag träffat, men det är så sanslöst. Varför lägga ut mer eller mindre tusen spänn på en sak som du kommer smutsa ner/spy på/supa bort/använda max 20 timmar? Ni är väl medvetna om att ingen kommer titta på den? Ingen kommer säga, "åh, vilken fin mössa", de kommer se att det är en studentmössa och så var det med det. "Imorgon är du arbetslös", kommer de tänka. Jag har väl fan inte att göra med vad ni gör med era pengar, såklart, jag har lagt ner över tiotusen kronor på besattheten av ett BAND. Men alltså, om jag fick välja mellan en ful mössa och två klänningar från Motel vet iallafall jag vad jag skulle välja...

Men så är jag ju också en bitterfitta! Och extremt snål! Men puss på er, ikväll ska jag och Jossan ragga faddrar till Vår Plats på en kyrka!

MvH / Nelson Mandela alt. Moder Teresa alt. Ghandi.



My coffee machine is my favourite mistress!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, så JÄVLA sant om studentmössan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback