"Vill du ha kalla piroger på studentfrukosten?"

Jag skyller 90 % av finanskrisen på media. Till en början kanske det var lågkonjunktur (now whatever that is) och "åh nej, vad dyrt att blivit", blabla, yaddi yaddi, etc. Men sedan började det skrikas om FINANSKRISEN! Nu skulle alla dö och det blir kärnvapenkrig och tack & godnatt. Jag har förlorat tusentals kronor på aktier och fonder, men händelseförloppet är ju rätt enkelt, det har ju ordnat upp sig förut. Ekonomin går lite, lite utför > media förstorar upp hela grejen och skriver att alla kommer dö och nu är apokalypsen ett faktum > alla säljer sina aktier för att tjäna de få slantar de har kvar > alla aktier blir värda typ ingenting > folk är oroliga och konsumerar inget för att spara pengar > hela skiten späs på mer och mer > folk köper akiter eftersom de är så sjuk billiga > ekonomin går uppåt > läget är stabilt, som Dr. Alban sa. So there! Säger Kajsa Jonsson, 18 år, Ovanåker. Nu kommer det fanimej bli skillnad i världen! Eller va? Eller jag vet inte?

Idag satte vi upp lappar om studentkommitté-möte. "Alla treor välkomna på möte om vår student!". VÅR student. In your face, Grace!

Kommentarer
Postat av: Anna

Så sant, så sant. Och sen kommer pessimistiska idioter som jag och predikar för alla nära och kära att slutet verkligen är nära och spär på det hela ytterligare.



Och jag önskar att vi kunde ha en lika organiserad och skön inställning till studenten. I vår klass har fullt krig rått på varje klassråd sedan någon gång i våras över studentskiva och flak och fan vet jag. Uh.

Postat av: josefin

jag funtar på att köpa aktier. kan verkligen ingenting om sånt men alltså, om man köper ett gäng för typ 50 öre kan man ju knappast förlora på det?

2008-11-07 @ 15:57:12
URL: http://josefinsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback