Livet är en kamp, kampen är en höst

Sitter och tittar på folks sommarbilder som kommer såhär på efterkälken och jag vill bara springa tillbaka och göra om hela sommaren igen, fast njuta mer så jag kommer ihåg den nu i höst. Visst blir det nog en bra höst eftersom man ser ljuset i tunneln nu, men ändå. Typ åtta månader kvar tills det blir varmt, mm, kul! Och utanför och ovanpå springer det en massa ungar och skriker och jag är så glad att jag inte är barn längre. Det är ju faktiskt riktigt roligt att vara vuxen, men jag behöver bara bli 20 så är jag nöjd, då behöver jag aldrig bli ett år äldre. Kanske 25 om man ska sterilisera sig, men det är väl ett senare problem. "Man ska dö ung så sent som möjligt", har någon som motto. Dock ska jag överleva hösten genom att:

- Jobba, färga håret i ny färg, shoppa koftor, köpa tre nya téer, handla filmer med mitt nya kreditkort, pussas och kramas med folk jag tycker om, sticka en mörkturkos mössa, åka bort, dricka lite vin samt börja träna igen och få vadmuskler.

Kommentarer
Postat av: charlotte

kajsa lilla, jag saknar dig! kör till uppsala och bonda lite.

2008-09-18 @ 12:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback