Helomvändning (vafan hände liksom?)

I helgen ska jag inte festa. I helgen ska jag inte ligga bakis i mysbyxor och käka chips och titta på Weeds. Inte stanna uppe till sex på morgonen och snacka skit. Inte sova till mitt på dagen, inte må illa, inte ha vare sig klänning, höga skor, smink, inte röka, inte dricka.

Det var typ tre år sedan jag tävlade i en sport. Jag har sportat större delen i mitt liv. Handboll, dans, friidrott, lite bandy, lite gymnastik. Jag har vunnit distriktsmedaljer i tresteg, slägga, vikt och kula, tro't eller ej, jag var fan riktigt bra, bland de bättre i Sverige i min årsgrupp. Sen kom the other, better (?) way of living, så att säga, emellan. I helgen ska jag på fotbollscup - och faktiskt spela (eller vad man nu ska kalla det jag gör). Det känns faktiskt...sådär bra på något sätt. Skitläskigt och skitsvårt, men kul!


Blev jag nästa Stevie och börja spela i Liverpool FC skulle nog Gök äntligen bli stolt.

Kommentarer
Postat av: jolin

Då skulle jag bli stolt med, och en managager kachiiing! /blond vagabond


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback