Arbetslöshet; en våt dröm

Hej, bitches! Gör verkligen allt för att slippa plugga nu, så jag tänkte klaga lite, perfekt förum för det detta. Somnade fem imorse och radion skrek i två timmar innan jag vaknade och insåg att det typ inte var någon idé att gå till skolan. Men! Massor med kaffe och en lektion senare sitter jag kvar och skrattgråter åt hur mycket det är att göra. Vill ni höra vad som helst ska vara gjort den här veckan? Eller ja, helst typ förra. Jag vill bara ha det svart på vitt liksom, och word är so last....generation.

Here goes!

- En uppsats om Sveriges politik under 1970 och vilken påverkan det gjort för dagens demokrati
- Ett arbete om "Toppform" och min en analys om min egen hälsa och leverne (hahaha)
- En artikel om volontärarbete som komplement till projektarbetet
- Fortsätta samla faddrar till Vår Plats
- En presentation om analysen av genus och uppväxt i PowerPoint
- En debatt om skolan mellan de olika svenska partierna; ich bin Vänstern!
- Ett arbete om olika psykologiska perspektiv; kognitiva, psykodynamiska, humanistiska, etc.
- Skriva ett studenttal och hålla inför typ någon
- Ett arbete om adolescensen och min egen uppväxt
- En tidningsartikel på engelska
- Läsa ut The Pelican Brief
- Göra ett programme project på engelska, d.v.s en 10 minuters presentation
- Skriva matteprov om derivata

Och ja, jag gör medvetet så att allt låter jävligt mycket jobbigare än vad det egentligen är. Och once again: den här veckan!!!

Men så dagens hittils roligaste, lite upplyftande: Michelle läser högt ur Psykologiboken om "Moa"; 'Ena dan har jag storhetsvansinne, en massa otroliga idéer och planer för livet. Nästa dag är jag beredd att dö. Häckar på mitt rum med en flaska vin och mascaran hänger nere vid knäna. Varpå Lisa hostar menande och säger mitt namn. Seriously, det var fan träffande på riktigt.

Kommentarer
Postat av: josefin

KOM TILL SKOLAN IMORN FÖR JAG SAKNAR DIG! GÅ OCH LÄGG DIG KLOCKAN TJUGOTVÅ IKVÄLL! OKEJ? BRASÅ!



(caps lock eftersom jag vll att det ska framgå tydligare. öh.)

Postat av: Anonym

Hahahahaa, it's so true.

2009-01-26 @ 17:14:18
Postat av: lisa

det var jag som skrev det förra, va fan.

2009-01-26 @ 17:14:57
Postat av: Anonym

Jag lider med dig, sistah. Men på fredag, då jävlar finns inget som heter skola och plugg!

2009-01-26 @ 23:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback