Världens kanske finaste

En sak jag älskat sedan jag var liten kis är second hand i allmänhet och Erikshjälpen i synnerhet. Allt kostar en spotstyver av vad saker kostar på far more fashionablare second hand-affärer men utöver det är det jakten som lockar. På butiker där man handplockat allt är i princip även det mesta snyggt, bara välja och vraka liksom, men på Erikshjälpen är det typ minst 90% fula skitsaker. Man måste alltså gräva, leta, syna och ha tålamod. Kavaj är ju så satans-as-jävla hett vad jag förstått av mitt minor-minor trendintresse och jag hade sett en väldigt fin för typ 500 spänn som jag faktiskt tänkt köpa. Så traskar man in på E-hjälpen efter skolan i brist på annat att göra, och vad tror ni jag hittar...? Världens kanske finaste kavaj från något gammalt franskt märke, knappt använd med fina fickor. Så tar man på sig den och inser att den sitter som ett smäck (vet inte riktigt vad det innebär, "smäck", but I think it's a good thing). Man betalar sina 50 kronor för ett tygstycke som kommer hänga med hur länge som helst och skrattar åt alla som lägger hundralappar på en i samma stil. Nu kan jag slänga min gamla, askorta Vila-kavaj från typ -04.

Kommentarer
Postat av: jolin

I love eriks till döds! Synd att jag alltid alltid jobbar när de har öppet! Men inte nästa lördag så om du tar alla mina fynd då, då dödar jag dig.

Postat av: Anna

Ååååh vad jag saknar Erikshjälpen!

Och NEJ, släng inte din gamla kavaj! Jag vill ha den! Om den är tight och så. Fast den är ändå för liten för mig, buhuhu!

Jag försöker fundera på var min gamla är, men tror bestämt att den brann upp. Helvete.



(Utropstecken!)

2009-01-30 @ 14:16:50
URL: http://raouwr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback